Våra hanterade IT- tjänster

POWEX Hanterade IT Services tillhandahåller personlig service som skiljer oss åt. Detta tillvägagångssätt gör att vi kan leverera mer värde, och det är därför vi har en 100% kundnöjdhet. Vi skapar enkla och robusta plattformar som är skalbara, vilket möjliggör samarbete med ett skräddarsytt tillvägagångssätt enligt dina krav hjälper till att öka din produktivitet. Våra överkomliga IT-lösningar kan sänka dina totala kostnader så att du kan vara mer konkurrenskraftig på marknaden och hjälper dig också att hålla dig igång. Vi minimerar risken för att maximera driftstiden för ditt företag. Vi tar bort alla dina IT-tekniska frågor, så att du kan fortsätta att driva ditt företag i lugn och ro vilket i slutändan hjälper till att växa ditt företag.

Därför erbjuder vi dig ett brett utbud av tjänster som uppfyller dina behov, inklusive; Desktop as a Service, Managed Security, Managed Network, Identity and Access Management, Managed Hosting, Managed Compliance och många fler.

Få omedelbar offert

Vår enkla ombordstigningsprocess

Vi förstår att det är nödvändigt att fatta beslutet att överlåta, en del eller hela IT-rollen till en tredje part och en smidig övergång är avgörande för det pågående partnerskapets framgång.

Du är i säkra händer med POWEX. Vår beprövade metod bygger på långvarig erfarenhet.

Vi migrerar hela eller delar av dina IT-tjänster sömlöst, effektivt och i tid från dig eller din nuvarande leverantör till oss.

1. Initiering av ett projekt

Vi tilldelar en dedikerad övergång projektledare, fastställer övergångsstrategin och beslutar om kraven för övergångsframsteg och vägen till implementering.

4. Tjänsteinställning

För att hjälpa den hanterade tjänsten samlar vi detaljer om arrangemang, implementering och konfiguration av verktygssatserna.

2. Kunskapsöverföring

Vi använder befintliga leverantörer och interna team för att fånga och dela information. Vi beskriver varje parts roller och skyldigheter i processen.

5. Tjänsterövergång

I ett stegvis tillvägagångssätt tar vi ansvar för tjänster från den nuvarande leverantören eller kunden för att mildra eventuell påverkan på verksamheten som vanligt.

3. Omvänd kunskapsöverföring

Omvänd KT där kunskapsmottagare ger dokumenterad feedback till små och medelstora projekt för att visa kunskapsinhämtning under övergångsprocessen för tjänster.

6. Överlämning

Vi ansvarar kontraktligen för leveransen av alla tjänster inom ramen efter ”Startdatum för tjänsten”.

Områden som vår tjänst täcker

  • 24 X 7 Obegränsad fjärr-IT-support
  • 24 X 7 Obegränsad support på plats
  • 24 X 7 Proaktiv hälsoövervakning
  • 24 X 7 Säkerhetsövervakning
  • Strategisk vägledning
  • Projekt och konsultverksamhet
  • Professionella tjänster
  • Kontinuitet i verksamheten
  • Telefoni och anslutning
  • Hårdvaraunderhåll och support
  • Molnlösningar
  • Säkerhet och efterlevnad
  • Månadsrapportering
  • Dokumenthantering

Flera Tjänster

  • Tillgångskategorisering och normalisering
  • Berikad tillgångsinformation
  • CMDB-synkronisering
  • Sårbarhetshantering
  • Konfigurationsbedömning
  • Certifikatbedömning
  • Bedömning av molnsäkerhet
  • Bedömning av behållarsäkerhet
  • Kontinuerlig övervakning
  • Hotskydd
  • Patchhantering
  • Container Runtime Protection
  • Hantering av mobila enheter
  • Cloud Security Posture Mgmt (AWS, Azure & GCP)

 Varför välja POWEX som din hanterade IT-servicepartner?

  • Högsta kompetenser för tekniska resurser finns tillgängliga för din tjänst.
  • Flera övervakningslösningar hjälper till vid varning för alla IP-aktiverade enheter.
  • Nästa generations teknikhanteringslösningar för ett snabbt svar. 
  • 2 NOC & SOC- som drivs 24 * 7 * 365.
  • Dedikerad Service Delivery Manager för att förstå ditt krav och teknisk kontoansvarig att ta itu med alla dina tekniska problem.
  • Service Desk anpassad till rapporteringskrav och SLAs med hög tillgänglighet.
  • Du kan välja Opex betalningsalternativ (månadsvis, kvartalsvis eller årligen) utan dolda avgifter.

Våra prisbelönta Managed IT Services finns i hela Storbritannien, Irland, Sverige och USA. vi stöder företag som behöver IT-chefer eller inte har en egen IT-avdelning. 
Vår IT-support inkluderar fjärrsupport och support på plats, både under kontorstid och utanför kontorstid. Vi hanterar inte bara IT-tekniska frågor utan vi letar efter lösningar som hjälper din tillväxt i verksamheten 
 

SLA NIVÅER

Brons

PRIS – TBD

KONTOHANTERING

  • ✓ Incident Management
  • ✓ Tillgång till serviceportalen
  • ✓ Proaktiv övervakning
  • ✓ ICMP-övervakning
  • ✓ Kapacitetsövervakning
  • x Service Delivery Manager (månatligt möte)
  • x Carrier Management
  • x Realtidsstatistik (5s fördröjning)
  • x Prestandaövervakning

STÖD SERVICE

  • ✓ Applikationssupport
  • ✓ Antivirus + Endpoint Management
  • ✓ Obegränsat fjärrsupport
  • ✓ Patchhantering och säkerhetskopior av enheter
  • x Serverstöd
  • x Obegränsat support på plats (begränsat till P1-utgåvor)
  • x Obegränsad uppgradering av fast programvara för nätverk / brandvägg
  • x Säkerhetskopior av system / server / nätverk
  • x Nätverksstöd
  • x Trådlöst stöd
  • x Brandväggsstöd

RAPPORTERING

  • x Varningsrapportering
  • x Adhoc-rapporter
  • x Leverantörsråd
  • x Tröskelvärde
  • x Biljettrapporter
  • x Granskning av incidenthändelse
  • x Dokumenthantering

Silver

PRIS – TBD

KONTOHANTERING

  • ✓ Incident Management
  • ✓ Tillgång till serviceportalen
  • ✓ Proaktiv övervakning
  • ✓ ICMP-övervakning
  • x Kapacitetsövervakning
  • ✓ Service Delivery Manager (månatligt möte)
  • ✓ Carrier Management
  • ✓ Statistik i realtid (5s fördröjning)
  • ✓ Prestandaövervakning

STÖD SERVICE

  • ✓ Applikationssupport
  • ✓ Antivirus + Endpoint Management
  • ✓ Obegränsat fjärrsupport
  • ✓ Patchhantering och säkerhetskopior av enheter
  • ✓ Serverstöd
  • ✓ Obegränsad support på plats (begränsad till P1-utgåvor)
  • ✓ Obegränsad uppgradering av firmware för nätverk / brandvägg
  • ✓ Säkerhetskopior av system / server / nätverk
  • x Nätverksstöd
  • x Trådlöst stöd
  • x Brandväggsstöd

RAPPORTERING

  • x Varningsrapportering
  • x Adhoc-rapporter
  • x Leverantörsråd
  • x Tröskelvärde
  • x Biljettrapporter
  • x Granskning av incidenthändelse
  • x Dokumenthantering

Guld

PRIS – TBD

KONTOHANTERING

  • ✓ Incident Management
  • ✓ Tillgång till serviceportalen
  • ✓ Proaktiv övervakning
  • ✓ ICMP-övervakning
  • ✓ Kapacitetsövervakning
  • ✓ Service Delivery Manager (månatligt möte)
  • ✓ Carrier Management
  • ✓ Statistik i realtid (5s fördröjning)
  • ✓ Prestandaövervakning

STÖD SERVICE

  • ✓ Applikationssupport
  • ✓ Antivirus + Endpoint Management
  • ✓ Obegränsat fjärrsupport
  • ✓ Patchhantering och säkerhetskopior av enheter
  • ✓ Serverstöd
  • ✓ Obegränsad support på plats (begränsad till P1-utgåvor)
  • ✓ Obegränsad uppgradering av firmware för nätverk / brandvägg
  • ✓ Säkerhetskopior av system / server / nätverk
  • x Nätverksstöd
  • x Trådlöst stöd
  • x Brandväggsstöd

RAPPORTERING

  • ✓ Rapporter om varningar
  • ✓ Adhoc-rapporter
  • ✓ Leverantörsråd
  • ✓ Tröskelvärde
  • ✓ Biljettrapporter
  • ✓ Granska efter incident
  • ✓ Dokumenthantering

Letar du efter en ny hanterad IT-tjänsteleverantör att migrera till?

Vi vill gärna prata med dig! Några av våra mest framgångsrika partnerskap är med organisationer som har bytt till POWEX IT HELPDESK från en befintlig leverantör. Anledningarna till att de flyttar är många och varierade. Vissa har helt enkelt vuxit ur sin befintliga partner och tittat på POWEX för mer mogna tjänster.

Andra, genom snabb tillväxt, behövde IT-support dygnet runt och deras befintliga partner kunde inte tillhandahålla det.